fredag 6. november 2009

(F)uglehus

I dag har høstsola sendt varme ståler inn kjøkkenvinduet mitt, og det gjorde godt for både kropp og sjel. Og enda så flott vær det har vore så blei det ein innedag på meg. Eg har fått malt det siste støket på fuglehusa, hvit på veggene og grå steinmaling på taket. Og to små ugler har kommet til verden.

Husa har eg laga frå bunn av, eg fekk til og med opplæring på kappsaga av min kjære:) Eg har tegna, saga, limt, spikra og no er dei pussa og malt og det er berre dekorering som gjenstår. Nå må det nevnast at eg eit slikt stabeist som helst skal gjera alt sjølv(sjølv om det ofte er veldig tungvint), hadde eg bedt om hjelp til å sage og spikre så hadde eg fått det. Men halve moroa er jo å gjera det sjølv og få det til:)

Husa er berre tenkt som pynt til å ha inne, det hadde blitt vanskelig for fulger å bygge rede i dei for de mangler bunn.... Men man kan jo ikkje ha fuglehus uten fugler, og det var der idèen om uglene kom inn. Har sett ugler i diverse varianter rundt om og synset dei er sååå koselige, så da var det berre til å sette seg ned med skisseboka.


Så nå står det ei rekke med (f )uglehus her hos meg og venter på ugler og pynt. Så da skjønner dåke nok kva som er min plan for kvelden. Ha ein fin fredagskveld og kos dåke, det skal eg:)

3 kommentarer:

Kreoline sa...

Så flink du er, skjønne fuglehus. Fikk nettopp et i gave, det henger utenfor inngangsdøren og pynter opp der. God helg, klem fra meg.

h.espe sa...

Hei, og tusen takk for kjempekos besøk på bloggen min! Alltid så hyggelig når nye finner veien innom meg!

Nå har jeg tittet litt rundt hos deg, og her kunne jeg virkelig like meg. Flott blogg, som jeg mer en gjerne besøk igjen.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

Hildegunn :o)

Prinsesse Elin sa...

Hei og god morgen.
Takk for en koselig kommentar på bloggen min tidligere i uka.

Jeg kjenner at det er ikke så kjekt å ha det så travelt for jeg rekker liksom ikke innom alle dere som jeg ønsker å besøke.
Håper det bedrer seg etter løe helgen å at jeg da igjen har tid til bloggene deres og ikke bare min egen.
Ha en herlig søndag. Klem fra Elin:)